קמפיין גיוס המונים –   חינוך לשינוי חברתי

أكثر من 1,200 طالب وطالبة في ثمان مدارس في شرقي القدس مشتركون في برنامج ” فلسفة للأطفال”. هدف البرنامج هو تطوير مساحة آمنة يستطيع الطلاب من خلالها طرح أسئلة حول العالم بشكل مراعٍ ومقدّرٍ ومُعَلّلٍ. هذه هي المرة الأولى التي نلجأ بها للتمويل الجماعي لهذا البرنامج. وهدفنا في هذه المرحلة هو تطوير وتوسيع نطاق البرنامج في شرقي القدس وشمال البلاد.
الدّعم مطلوب هو من أجل ملاءمة المواد التعليمية للجاليات المختلفة ومن أجل إرشاد ومرافقة المرشدين. يسرنا دعمكم لبرنامجنا, تبرعكم لJgive امر مهم جدا

כיצד אפשר לתרום?

לתרומה מקוונת – Jgive

תרומות לJgive  פטורות ממס בישראל (חלק 46)

תרמו בש”ח: https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/4449
תרמו ב$:    https://www.jgive.com/new/he/usd/donation-targets/4449


משנים חברה אזרחית, שיחה אחר שיחה

שיח אזרחי ציבורי הנו במצב ירוד מאי פעם באופן גלובלי. מה שמניע קהילות רבות הן פרצפציות של איומים במקום עבודה משותפת לקראת עתיד טוב יותר שמעורר תקווה. יותר מאי פעם, עלינו ללמוד להעריך מידע ודעות בצורה שקולה, לפרש את החוויות שלנו ולהיות פרואקטיביים כחברים שקולים בקהילות שלנו. זה נכון במיוחד במזרח התיכון, איפה שההיסטוריה והפוליטיקה מגבירות את המגמות ההרסניות העכשוויות.

אנחנו מאמינים שחינוך הוא כלי עצמתי לחולל שינוי. הוא מאפשר לנו לגדל ילדים כדי לראות את העולם – ואת העתיד שלהם – כמלאים באפשרויות שנובעות מהבדלים בין בני אדם, ולא מלאות בסכנות, כך שהבדלים מולידים חשדות ופחד. זה מתחיל בפיתוח היכולות של ילדים לחשוב ביחד על שאלות של שגשוג אנושי, ולתפקד בצורה מכובדת בין הבדלים בתפיסות עולם, פוליטיקה, תרבות ושאיפות לעתיד.

כבר  עשר שנים, המרכז הישראלי לפילוסופיה בחינוך – ‘פילוסופיה לחיים’ עובד עם בתי ספר במגזרים שונים (יהודי חילוני, יהודי דתי, ובתי ספר ערביים). קריאה זו למימון באה כדי לחזק את עבודתנו במגזר הערבי. השנה 1,200 תלמידים במזרח ירושלים משתתפים בתכנית שלנו. כל שבוע צוות המנחים המוכשר שלנו מביא את התכנית ‘פילוסופיה לתלמידים’ לכיתות בשמונה בתי ספר. בתי ספר אלו פועלים תחת משרד החינוך. התכנית יוצרת סביבה שבה ילדים חושבים ביחד באווירה בטוחה ותומכת בעוד הם מנסים להבין את עצמם, את חוויותיהם, ומפתחים את הרעיונות והאמונות שלהם. הם לומדים לנסח שאלות טובות שעשויות להנחות אותם לתובנה, חוכמה ושיפוט. תהליך זה מעצים את התלמידים לראות כיצד הרעיונות שלהם עשויים לעצב את החשיבה של חבריהם לכיתה, כאשר הם עוסקים בטיעונים מושכלים ובהערכה שקולה של תפיסות אחרות.

מדוע אנחנו פונים אליכם לעזרה?

עלינו לגייס 42,000 ₪  (US$12,000)עד סוף אוגוסט כדי לתמוך בעבודה שלנו במגזר הערבי. ב2018/2019 אנחנו מתכננים להרחיב את עבודתנו במזרח ירושלים ולהביא את התכנית לצפון. אנחנו מגייסים כספים  עכשיו כדי להפיק חומרים חינוכיים שמתאימים לאוכלוסיות אלו מבחינה התפתחותית, תרבותית ושפתית, ולהעניק הכשרה מתמשכת למנחים. במידה ונצליח לגייס יותר מ$12,000 נוכל להגיב לבקשות של בתי הספר לקיים אירועים בנושא הפילוסופיה לכלל התלמידים וסגל ההוראה, ואירועים מיוחדים להורים. עבור כל זה אנחנו זקוקים לעזרתכם. אנא עזרו לנו להגשים מטרה זו.

מה תעניק תמיכה שלי?            

לפניכם דוגמאות ייצוגיות למה שהתרומה שלכם תעניק:

 פריט סה”כ  
פיתוח של משאבים חינוכיים חדשים  
חוברת לתלמידים + מדריך למנחה (כולל תרגום ועריכה)
התורם יוכל להקדיש את ההכשרה והחונכות לאדם מסוים והתרומה תהיה מוכרת בפומבי
₪12,200
הכשרה וחונכות
הכשרה וחונכות מקצועית למנחה במשך שנה
התורם יוכל להקדיש את ההכשרה והחונכות לאדם מסוים והתרומה תהיה מוכרת בפומבי
₪8,500
(חומרים חינוכיים לכיתה (הדפסות, חומרי אמנות וכדוי
חומרים חינוכיים לשכבה אחת בבית ספר במשך שנה
התורם יוכל להקדיש את ההכשרה והחונכות לאדם מסוים והתרומה תהיה מוכרת בפומבי
₪4,300
חומרים חינוכיים לכתה של 36 תלמידים (₪30 לתלמיד)  (חוברות לתלמידים + חומרים נוספים) ₪1,080
סט של חוברות לתלמידים לחצי כיתה של 18 תלמידים (₪9 לחוברת) ₪162

בתי ספר משתתפים במזרח העיר 2017/2018

בית הספר אל פארוק לבנות, ג’בל מקובה בית הספר סילואן לבנות, ראס אל עמוד
בית הספר עסאווייה לבנות, עיסאוויה אבדח, בית הספר לאמנויות, ראס אל עמוד
בית ספר שועפאט לבנים א ‘, שועפט בית ספר שועפאט לבנים ב ‘, שועפט
בית הספר סוואחרה לבנות א ‘, סוואחרה בית הספר סוואחרה לבנות ב ‘, סוואחרה

דברי המנהלות

English – click here English – click here English  – click here
بالعربية – انقر هنا بالعربية – انقر هنا بالعربية – انقر هنا
    עברית – לחץ כאן

על המרכז הישראלי לפילוסופיה בחינוך- ‘פילוסופיה לחיים’

המרכז הישראלי לפילוסופיה בחינוך –‘פילוסופיה לחיים הוא מיזם של טופז. המרכז מפעיל מגוון פרויקטים המחברים בין חקירה פילוסופית ליוזמות חינוכיות טופז” היא עמותה ללא מטרות רווח אשר הוקמה בשנת 2000 לרווחתם של ילדים ובני נוער.

האגודה שואפת לקידום ושיפור איכות החיים של ילדים, בני נוער, משפחותיהם וקהילותיהם. טופז מהווה חממה לתכניות חברתיות-חינוכיות חדשניות בתוך הקהילה. זוהי מסגרת ייחודית המאפשרת ליזמים חינוכיים בעלי חזון לממש את חלומם בסביבה תומכת.    .

פרויקט מוביל של המרכז הוא “ילדים עושים פילוסופיה” אשר פועל בבתי ספר של החינוך הממלכתי, ממלכתי-דתי והערבי. הפרויקט מוצע לבתי ספר באמצעות תכנית קרב למעורבות בחינוך. תחומי עניין נוספים של המרכז הם: חשיבה ביקורתית, חינוך לדמוקרטיה, רב-תרבותיות, רוחניות ורציונאליות. כמו כן, קידום קולם של ילדים בענייני חינוך ופיתוח הילד כמכלול. האג’נדה המחקרית של המרכז היא בתחומים של צדק ודמוקרטיה דיונית (חקירה חברתית, חינוך לאזרחות), כבוד האדם (זהות, פלורליזם) והחיבור בין חקירה למסורת (חינוך דתי, זהויות תרבותיות).

הפדגוגיה בה דוגל המרכז היא פיתוח ‘קהילה חוקרת’, זאת בהשראת התנועה החינוכית “פילוסופיה לילדים”. קהילה חוקרת מתאפיינת בפלורליזם, פתיחות, עיון אינטלקטואלי מעמיק ויצירת סביבה בטוחה ואכפתית לקיומו של דיאלוג (דו-שיח). “פילוסופיה לחיים” מבטאת את מחויבותו של המרכז לחבר בין חקירה לשאלה “כיצד עלינו לחיות?” ולהשלכות של כך על חיינו.

תחומי העניין של המרכז המספקים את עבודתו כוללים: חשיבה פילוסופית של ילדים; חשיבה ביקורתית; חינוך דמוקרטי; קידום קול ילדים בחינוך; רב תרבותיות; רוחניות, חינוך דתי והגיון; ואת התפתחות הילד כולו. המרכז הישראלי לפילוסופיה בחינוך כולל סדר יום מחקרי בתחומי הפילוסופיה לילדים, צדק ודמוקרטיה מכוונת (חקירת חברה, חינוך לאזרחות), קוסמופוליטיות, כבוד האדם (זהות, פלורליזם), פילוסופיות של ילדות והקשר בין חקירה (דתית, זהויות תרבותיות).

שאלות יש להפנות אל info@philosophyforlife.org

לתרומה מקוונת – Jgive

תרומות לJgive  פטורות ממס בישראל (חלק 46)

תרמו בש”ח: https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/4449
תרמו ב$:    https://www.jgive.com/new/he/usd/donation-targets/444